Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities​
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen;
​
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer​
Naam ondernemer:
Your Style Fashion
Vestigingsadres:
De Ziel 1
3751BT Bunschoten-Spakenburg
Tel: +31 (0)6-81416433
Mail: info@yourstylefashion.nl
KvK-nummer: 90111117
BTW-nummer: NL004789026B13
​
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit. Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
• de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
• de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is
toegekend;
• een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen
waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
​
Artikel 3 – Toepasselijkheid​
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke
Tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige
lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
​
Artikel 4 – Het aanbod​
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn
deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke
vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
– de prijs inclusief belastingen;
– de eventuele kosten van aflevering;
– de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig
zijn;
– het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
– de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
– de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de
prijs garandeert;
– de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de
techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het
reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
– of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze
voor de consument te raadplegen is;
– de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het
kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
– de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden
gesloten;
– de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de
consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
– de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
​
Artikel 5 – De overeenkomst​
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment
van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan
de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische
en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en
zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan
zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn
voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond
van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden
te verbinden.
5. De ondernemer zal aan de consument de volgende informatie schriftelijk (of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden gelezen of worden opgeslagen) openbaren:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze
gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft
van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
eerste levering.
​
Artikel 6 – Herroepingsrecht​
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag
na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen
en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te
kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht
gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze
mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door
de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het
aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.
​
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping​
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag binnen 14 dagen,
na herroeping of terugzending, terugbetalen.
​
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht​
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2
en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in
het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling
heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
​
Artikel 9 – De prijs​
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed
op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit
dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
6. De prijzen op de webshop kunnen afwijken met de prijzen in de winkel(s) of aanbod via andere website platvormen door eventuele losse acties. Indien u koopt dan aanvaard u het aankoop bedrag en zijn wij u niet verplicht om het verschil in zulk geval te vergoeden
​
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie​
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst,
de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer
er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de
ondernemer kan doen gelden.
​
Artikel 11 – Levering en uitvoering​
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van het geen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld,
zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
betaald heeft binnen 14 dagen na ontbinding terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich
inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op
duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.
Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een
eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer
bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
​
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging​
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
bepaalde periode;
b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn
van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te
allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn
van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-,
nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij
de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
verzetten.
​
Artikel 13 – Betaling​
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen
te worden voldaan voor verzending van een product en uiterlijk binnen 14 dagen na het ingaan van
de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1.
In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een
vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan
de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende
bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.
​
Artikel 14 – Klachtenregeling​
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandeld
de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd. Gebreken veroorzaakt door de consument, het verkeerd dragen en/of verkeerd
behandelen komen niet in aanmerking voor vergoeding.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.
​
Artikel 15 – Geschillen​
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van
overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en
diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de
ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de
consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de
Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de
ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument
binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk
dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de
daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de
termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de
bevoegde rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het
reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie
geschieden bij wege van bindend advies.
7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de
ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn
bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting
is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
8. Indien naast de Geschillencommissie een andere erkende of bij de Stichting
Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële
Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen
betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de
Geschillencommissie bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere
erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
​
Artikel 16 – Privacy ​
Indien u de algemene voorwaarden accepteert dan gaat u akkoord met het feit dat wij uw gegevens opslaan en deze intern gebruiken. Om in te zien welke gegevens wij opslaan en waarvoor deze worden gebruikt verwijzen wij u door naar onze onderstaande privacy policy.
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Privacy Policy
1) Inleiding privacy policy​​
Wanneer je yourstylefashion.nl bezoekt en/of een bestelling plaatst, verzamelen wij diverse gegevens van je. Dit doen we voor verschillende doeleinden. Hieronder lees je welke gegevens wij dan verzamelen en waarvoor. Je leest ook hoe wij deze gegevens verzamelen, wat je rechten zijn en hoe je deze rechten kunt uitoefenen. We respecteren hierin altijd jouw privacy. We behandelen daarom ook al je persoonsgegevens vertrouwelijk.
Uitleg van de begrippen
Bezoeker: iemand die yourstylefashion.nl bezoekt. Diegene is niet meteen ook een klant, je hoeft dus niet iets te kopen om bezoeker te zijn.
Klant: bezoeker van yourstylefashion.nl die ook een bestelling bij ons plaatst (iets koopt) en daarvoor zijn / haar gegevens aan ons doorgeeft.
Persoonsgegevens: elk gegeven dat een individu / een persoon betreft dat terug te leiden is naar die specifieke individu / persoon.
Verwerken van persoonsgegevens: elke handeling met betrekking tot het omgaan met persoonsgegevens, zoals: het verzamelen, vastleggen, verstrekken en vernietigen van persoonsgegevens.
Verantwoordelijke: een persoon of organisatie die verantwoordelijk is voor de verwerking van persoonsgegevens.
Bewerker: een persoon of organisatie die de persoonsgegevens daadwerkelijk ver- of bewerkt in opdracht van de verantwoordelijke
​
2) Over yourstylefashion.nl​​
yourstylefashion.nl is een webshop voor kleding en accessoires. Uiteraard vind je op yourstylefashion.nl ook andere informatie. Hieronder vind je gegevens over ons zodat je contact met ons op kunt nemen:
​
Contactgegevens:
E-mailadres: info@yourstylefashion.nl
Telefoon: +31 (0)6-81416433
Bereikbaarheid voor de webshop:
Maandag t/m vrijdag: 10:00 – 15:00 uur
Op zaterdag, zon- en feestdagen zijn wij niet bereikbaar en worden er ook geen bestellingen uit de webshop verstuurd.
Bedrijfsgegevens:
Your Style Fashion
De Ziel 1
3751 BT Bunschoten-Spakenburg
Inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel: 90111117
BTW inschrijfnummer: NL004789026B13
​
3) Persoonsgegevens en gegevensverwerking​
Om je een goede en persoonlijke service te kunnen bieden, hebben we enkele gegevens van je nodig. yourstylefashion.nl verwerkt verschillende soorten gegevens:
a. Identiteitsgegevens
Dit zijn gegevens die je invult tijdens het bestel- of registratieproces:
-
Aanhef
-
Voornaam
-
Initialen
-
Achternaam
-
Adres
-
Huisnummer + toevoeging (optioneel)
-
Postcode
-
Woonplaats
-
Telefoonnummer
-
E-mailadres
-
Land
-
Bedrijfsnaam (optioneel)
-
Geboortedatum (optioneel)
De bestelgegevens gebruiken we om je bestelling te verwerken en om ervoor te zorgen dat we het pakketje zo snel mogelijk bij je kunnen bezorgen. Je e-mailadres en telefoonnummer kunnen hierbij handig zijn, bijvoorbeeld wanneer er iets is met je pakketje. Het e-mailadres dat je hier invult, gebruiken we niet voor het verzenden van commerciële e-mails, tenzij je aangeeft dat je commerciële informatie van ons per e-mail wilt ontvangen. Als je hiervoor kiest, ontvang je regelmatig per e-mail onze nieuwsbrief met interessante acties en aanbiedingen. Wil je je afmelden voor de nieuwsbrief? Dit kan altijd via een link in de nieuwsbrief. Je kunt ook mailen of bellen met het verzoek om je af te melden. Jouw persoonsgegevens zullen we nooit verstrekken aan derden ten behoeve van commerciële doeleinden van deze derden, zonder dat jij daar uitdrukkelijke toestemming voor hebt gegeven.
b. Betalingsgegevens
Voor de financiële afhandeling van je bestelling, vragen we je om je betaalgegevens. Bij het registeren van betalingsgegevens noteren we alleen je betaalwijze. Je betalingsgegevens worden alleen geregistreerd voor mogelijke terugbetaling bij eventuele retours.
c. Verkeersgegevens
Bij verkeersgegevens kun je denken aan het plaatsen van cookies terwijl je onze website bezoekt.
We bekijken op deze manier hoe jij als bezoeker je weg vindt, welke pagina’s je bezoekt en welke artikelen je bekijkt of bestelt. Dankzij deze gegevens kunnen we de functionaliteit en inhoud van zandbergenshoes.net verbeteren. Bovendien kunnen we je met deze gegevens op de hoogte brengen van persoonlijke en dus relevantere aanbiedingen en acties.
d. Cookies
Wat is een cookie?
Een cookie (ook wel een HTTP cookie genoemd) is een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van je computer zet op het moment dat je de site bezoekt. De belangrijkste functie van cookies is om de ene gebruiker van de andere te onderscheiden. Je komt cookies dan ook veel tegen bij websites waarbij je moet inloggen. Een cookie zorgt er dan voor dat je ingelogd blijft terwijl je de site gebruikt. (bron: www.consumentenbond.nl)
Afmelden cookies
De Consumentenbond heeft een handig stappenplan waarin te lezen is hoe je cookies kunt weigeren in verschillende browsers.
​
4) Doelen en gegevensverwerking​
In deze paragraaf geven we aan voor welk(e) doel(en) yourstylefashion.nl je gegevens verzamelt. We hebben de volgende specifieke doelen voor ogen met het verwerken van je gegevens:
Identiteits-, bezorg- en betalingsgegevens verwerking voor administratieve, analytische en communicatieve doeleinden zoals:
-
het verwerken van je aankoop (administratief);
-
de betaling van je aankoop (administratief);
-
de bezorging van je aankoop op het door jou aangegeven afleveradres (administratief);
-
de verwerking van je retourzending (administratief);
-
het leveren van diensten waar jij specifiek om hebt gevraagd (administratief);
-
diverse onderzoeken naar type kopers (analytisch);
-
om je (gepersonaliseerde) informatie, aanbiedingen en acties te kunnen communiceren (communicatief).
-
je kunnen servicen door via een eigen account je order status en (bestel)gegevens terug te kunnen lezen.
Verkeersgegevens verwerken we voor communicatieve en analytische doeleinden, zoals:
-
het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid (communicatief);
-
om je (gepersonaliseerde) informatie, aanbiedingen en acties te kunnen communiceren (communicatief);
-
diverse onderzoeken naar type kopers (analytisch).
In sommige gevallen wordt deze informatie verrijkt met informatie van andere (al dan niet openbare) bronnen, om bijvoorbeeld adresgegevens te wijzigen als gevolg van een verhuizing. De informatie die daaruit voortvloeit wordt ingezet om analyses uit te voeren voor de hierboven beschreven doelen. Deze analyses worden zowel per winkel of web formule als overkoepelend uitgevoerd. Bij overkoepelende analyses geldt dat informatie die tot jou herleidbaar is nooit bij een ander commerciële instelling terecht zal komen, zonder jouw toestemming.
Wil je niet dat jouw gegevens voor dergelijke analyses worden gebruikt, dan kan je dat aangeven door een e-mail te sturen naar info@yourstylefashion.nl
​
5) Doorlinken via yourstylefashion.nl​
yourstylefashion.nl kan advertenties of koppelingen naar andere sites bevatten die niet onder het beheer van ons vallen. Wij zijn in dit geval op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de inhoud of naleving van de privacyregels door de beheerders van de betreffende websites. Het opnemen van koppelingen naar andere sites betekent niet dat wij goedkeuring geven aan de inhoud van deze websites.
6) Verstrekking van gegevens
yourstylefashion.nl verstrekt je gegevens aan een beperkte kring van derden. Zij verwerken de gegevens in opdracht van ons:
Gekoppelde bedrijven aan yourstylefashion.nl (alle eventuele interne verbonden bedrijven)
Post bedrijven i.v.m. betrekking op verzending van je pakket.
Betalingsverkeer (via de door u geselecteerde organisatie) In het geval van betalen op rekening wordt aan de hand van de door u verstrekte gegevens een gegevenscheck gedaan voor de opvolging en het incasseren van openstaande vorderingen.
Communicatie partners: voor het kunnen communiceren van persoonlijke aanbiedingen en acties via digitale en niet digitale communicatie kanalen.
Database marketing partners: voor het beheren van de database en het uitvoeren van de analyses als genoemd onder 4.
We verstrekken in andere gevallen je gegevens NIET aan derden, uitgezonderd voor zover wet- en regelgeving hier ons toe verplichten of indien je daarvoor toestemming hebt gegeven. Je gegevens worden alleen gebruikt voor de doelen zoals die in deze privacy policy zijn omschreven.
​
7) Rechten van onze bezoekers en klanten​
Als bezoeker of klant van heb je recht om contact met ons op te nemen met verzoek om je mede te delen of wij je gegevens verwerken. Onder 2. vind je onze contactgegevens. Binnen vier weken na het verzoek gaan wij het volgende schriftelijk aan je mededelen:
-
welke gegevens wij verwerken;
-
voor welke doeleinden wij deze verwerken;
-
waar deze gegevens vandaan komen;
-
aan wie wij de gegevens verstrekken;
-
voor welke doeleinden dit gebeurt.
Je hebt ook het recht om ons te vragen om jouw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Je kunt dit verzoek doen als:
-
de gegevens feitelijk onjuist zijn;
-
voor de doeleinden van de verwerking onvolledig of niet van toepassing zijn;
-
in strijd met de wet worden verwerkt.
Om misbruik te voorkomen kunnen wij je vragen om je adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dien je een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. Je kunt deze terug vinden in de instellingen van je browser.
​
8) Beveiliging​​
Om inzage van je persoonsgegevens door onbevoegden te voorkomen, hebben we verschillende beveiligingsmaatregelen getroffen, zoals maatregelen tegen:
-
ongeoorloofde toegang;
-
ongeoorloofd gebruik;
-
ongeoorloofde wijziging;
-
onrechtmatige en onbedoelde vernietiging;
-
onbedoeld verlies.
De online betaalmogelijkheden en je persoonlijke pagina (account) zijn uiteraard beveiligd. De pagina’s zijn beschermd met SSL (Secure Sockets Layer). Dit betekent dat je gegevens beveiligd, ‘versleuteld’, worden verzonden. Op deze manier is het onmogelijk voor derden om je (creditcard)gegevens in te zien. Je kunt zien dat een verbinding beveiligd is door de ‘s’ in ‘https://’ voor het internetadres, en een slotje in de adresbalk. Als je op het slotje klikt, zie je meer informatie over het certificaat dat is uitgegeven door een onafhankelijke instelling die de betrouwbaarheid garandeert.
De personen die handelen onder het gezag van de verantwoordelijke, ook de verantwoordelijke zelf en degenen die toegang hebben tot de persoonsgegevens, zijn verplicht tot geheimhouding van de gegevens waarvan zij kennisnemen. Uitgezonderd wanneer zij door wet- of regelgeving verplicht zijn om mededelingen te doen.
​
9) Tot slot​
Heb je na het lezen van deze privacy policy nog vragen over de bescherming van je gegevens tijdens het bezoeken van onze site ? Neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op!
Yourstylefashion.nl kan tussentijds deze privacy policy aanpassen wanneer er zich ontwikkelingen voordoen op het gebied van bijvoorbeeld: technologie, wetgeving, verwerking of verstrekking. Wijzigingen maken wij via de privacy policy bekend.
Social media
Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook, Instagram en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter of Instagram zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter of Instagram (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.
De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door bijv. Twitter, Facebook, Instagram, Google+ opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Twitter, Facebook, Instagram en Google + stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.
Meer informatie over cookies
Op de volgende websites of zoektermen kan je meer informatie over cookies vinden:
-
Consumentenbond
-
Cookies en privacy
-
Wat zijn cookies?
-
Cookies verwijderen of weigeren
-
Your Online Choices: “A guide to online behavioural advertising”